Bişkek, 24.06.26 /Kabar/. Hükümet, 2024 yılından itibaren her yıl ülke genelinde 100 sanayi tesisinin faaliyete geçirilmesini gelenek haline getirdi.
Cumhurbaşkanı Sadır Caparov'a göre, bu yıl da 100 yeni üretim tesisinin açılması planlanıyor.
"Geçen yıl At-Başı bölgesinde yeni bir asfalt beton tesisi ve küçük bir altın madenciliği işletmesi faaliyete geçti.
Sanayi tesislerinin sayısındaki yıllık artışın sadece yerel bütçeye gelir artışı sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda yeni iş imkanları yaratacağına ve bu durumun da nüfusun refahını olumlu yönde etkileyeceğine inanıyorum," diye belirtti Devlet Başkanı.