Aida Isatbek kızı: Kırgızistan'da kadınların Parlamentodaki payı %33,4'e ulaştı

Siyaset Загрузка... 26 Haziran 2026 17:58
WhatsApp_Image_2026_hzbTksC.2e16d0ba.format-webp.fill-1668x1014.webp
copyright icon Kabar ajansı

Bişkek, 26.06.26 /Kabar/. Kırgızistan, kadınların hükümet karar alma süreçlerine katılımını genişletmeye devam ediyor. Bu, Çalışma, Sosyal Güvenlik ve Göç Bakan Yardımcısı Aida Isatbek kızı tarafından Bişkek'te düzenlenen Şanhay İşbirliği Örgütü Kadınlar Forumu'nda dile getirildi.

Kadın liderliğinin geliştirilmesinin, bölgedeki ülkelerin sürdürülebilir kalkınmasının önemli bir parçası olduğunu belirtti.

"Kadınlar sadece kalkınma süreçlerine katılanlar değil, aynı zamanda bu süreçlerin itici gücüdür," dedi.

Aida Isatbek kızı, Kırgızistan'ın 2019 yılında ŞİÖ Kadınlar Forumu'na ev sahipliği yaptığını ve bunun cinsiyet eşitliği alanında deneyim alışverişi, işbirliğinin güçlendirilmesi ve girişimlerin teşvik edilmesi için bir platform haline geldiğini vurguladı.

Ona göre, ülke kadınları destekleme mekanizmalarını geliştiriyor, kota uygulamaları ve siyasi ve kamusal hayata katılımlarını artırmaya yönelik önlemler alıyor.

"Bu çalışmaların sonucunda, Parlamentoda seçilmiş temsilciler arasında kadınların oranı %33,4'e, yerel meclislerde ise %40'a ulaştı," diye belirtti.

Aida Isatbek kızı, Kırgızistan'ın deneyiminin, seçim kotaları ve kadın liderliğini geliştirmeye yönelik girişimler de dahil olmak üzere hedefli önlemlerin, daha dengeli karar alma süreçlerine doğru ilerlemeyi hızlandırabileceğini gösterdiğini sözlerine ekledi.

Hatırlatmak gerekirse, Şanhay İşbirliği Örgütü'nün "Kadın Liderliği" konulu Kadın Forumu 26-27 Haziran tarihlerinde düzenlenecektir.