Bişkek, 22.06.26. /Kabar/. Bişkek'te, başkentteki 120 belediye okulundan 34 mezun, 2026 Ulusal Sınavı sonuçlarına göre "Altın Sertifika" alacak. Bu, Bişkek Belediyesi tarafından açıklandı.
2025-2026 akademik yılında, başkentteki 120 belediye okulunda 11.869 mezun eğitimlerini tamamladı. Bunların hepsi, önceki yılların mezunlarıyla birlikte US'a katıldı.
Eğitim Değerlendirme ve Öğretim Yöntemleri Merkezi'nin resmi verilerine göre, 16'sı belediye okullarından olmak üzere 34 mezun, sınavda en yüksek sonuçları göstererek altın sertifika alanlar arasında yer aldı.
Ülke genelinde 2026 US sınavında en yüksek puanı alan toplam 55 mezuna "altın sertifika" verildi. Böylece, ülkenin en yüksek ödül sahiplerinin %60'ından fazlası (belediye okulları - %29 ve özel okullar - %32,7) Bişkek okullarının mezunlarıdır.
Bişkek öğrencilerinin başarıları, eğitimin yüksek kalitesini, öğretmenlerin profesyonelliğini ve öğrencilerin azmini kanıtlamaktadır.