Bişkek, 25.06.26. /Kabar/. 25 Haziran'da, Cumhurbaşkanı Sadır Caparov, Celal-Abad bölgesine yaptığı çalışma gezisi kapsamında, Toguz-Toro ilçesindeki Kazarman Hidroelektrik Santrali'nin kademeli bölümünün inşaatı için bir zaman kapsülü yerleştirdi.
Devlet Başkanı, Narın nehri'nin hidroelektrik potansiyelinin Sovyet döneminde incelendiğini belirtti.
"O zaman bile, Kazarman Hidroelektrik Santrali'nin kademeli bölümü, Narın nehri üzerinde inşa edilmesi planlanan en büyük hidroelektrik tesislerinden biri olarak kabul ediliyordu. Bağımsızlığın ilk yıllarından itibaren, ülkedeki ekonomik zorluklar nedeniyle bu projeyi hayata geçirmek mümkün olmadı. Bugün, devletin enerji bağımsızlığını sağlamaya yönelik çabalarımızın bir parçası olarak, Kazarman Hidroelektrik Santrali'nin bu özel kademeli bölümünün inşaatına başlıyoruz," dedi Cumhurbaşkanı.