Bişkek, 22.06.26 /Kabar/. Papan Barajı'ndaki çamur birikmesi ve kirlilik nedeniyle Oş'un bazı bölgelerinde içme suyu temini geçici olarak kesildi. Belediye başkanlığı bu durumu bildirdi.
Belediyeye göre, kesintisiz su temini sağlamak için temiz su rezervlerine sahip özel depolar devreye alındı. Ancak mevcut su temini sadece iki gün yetecek.
Belediye başkanlığı, kesintilerin Papan Barajı'ndaki kirlilikten kaynaklandığını açıkladı. Barajdan şehrin su depolarına su akıyor. Uzun süren yağışlar nedeniyle, vadilerden, kanyonlardan ve kum ve çakıl ocaklarından gelen çamurlu su akıntıları baraja giriyor. Sonuç olarak, Ak-Buura nehri de kirleniyor.
Tüm ilgili hizmetler, sakinlere su temini sağlamak için şu anda yoğun bir şekilde çalışıyor. Sakinlerden mevcut durum karşısında anlayış göstermeleri rica olunur.