Bişkek, 22.06.26 /Kabar/. 22 Haziran'da Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadır Caparov, Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov'u Çolpon-Ata'da kabul etti. Bu, Cumhurbaşkanlığı basın servisi tarafından bildirildi.
Görüşmede, özellikle siyasi ve ekonomik iş birliğine odaklanılarak, güncel ikili konular hakkında kapsamlı bir görüş alışverişi yapıldı.
Devlet Başkanı, iki ülke arasındaki stratejik ortaklığın ilerleyici gelişimini vurguladı ve yarın yapılması planlanan Hükümetlerarası Komisyon toplantısının, ikili iş birliğinin öncelikli alanlarında daha da ilerleme kaydedilmesi için önemli bir adım olacağına olan güvenini dile getirdi.
Abdulla Aripov ise Devlet Başkanına sıcak karşılama için teşekkür etti ve Şavkat Mirziyoyev'in selamlarını ve en iyi dileklerini iletti.
Özbekistan Başbakanı, iki ülke liderleri arasında en üst düzeyde varılan anlaşmaların pratikte uygulanması için gerekli çabayı göstermeye hazır olduğunu ifade etti.
Toplantının sonunda Sadır Caparov ve Abdulla Aripov, her iki ülkenin halklarının refahı ve Orta Asya'nın sürdürülebilir kalkınması çıkarları doğrultusunda, dostluk, iyi komşuluk ve stratejik ortaklık ruhu içinde Kırgızistan-Özbekistan ilişkilerini birlikte güçlendirmeye devam etme taahhütlerini yinelediler.